Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.12.2010 19:41 - Top 20 Metal Albums 2010
Автор: 0rth0d0x Категория: Музика   
Прочетен: 1625 Коментари: 1 Гласове:
4



Доста музика послушах тази година.
Затова реших да си събера това, което е излязло на едно място.
Отделно си събрах death метъл албумите, които излязоха тази година-ако някой се поинтересува - да заповяда тук.
Мнението си е лично мое и само ще се радвам,ако някой го сподели.
Ако съм пропуснал нещо коментарите са добре дошли.
И така, 20-те албума за мен тази година са:

Burzum – Belus

Лично за мен, това е албума на тази година.
Знам че, с това сигурно изненадвам много от хората, които не ме познават толкова добре.
Още когато албума „изтече“ в мрежата, бях писал в блогът си. С ясното съзнание, че се повтарям:
Belus се слуша и се мълчи.

Живата легенда на истинския black показа как се прави тази музика за сетен път!

Dimmu Borgir – Abrahadabra

Мега комерсиалните (за black metal-а) норвежци изкараха още един музикален шедьовър.
Кой к’вото да си плямпа, Шаграт и компания( и особено гениалния клавирист) знаят как се прави ефектна музика.Въпреки че, още като мернах, че има едноименна песен Dimmu Borgir, тя не ме впечатли толкова, като другите приятни за ухото парчета, които съдържа творението им.И все пак-трябва да призная, стават ми все по-странни, в добрия смисъл обаче.Винаги съм си мислел, че с огромен успех биха направили саундтрака на някой филм с подходящо за концепциите на албумите им съдържание.

Immolation- Majesty And Decay

Обожавам ги!!!
Който и квото да ми говори, музиката им е величествена, сложна и трудно смилаема за несвикналите на death метал уши.
С огромен кеф сигурно 30-40 пъти преслушах този албум,когато излезе пролетта.Без никакви угризения заявявам че, това е албума, заради който ще си спомням с още едно хубаво нещо тази много особена за мен година.

Motorhead – The World Is Yours

Скоро бях приятно изненадан от албумът им, който излезе наскоро.
Дядо Леми издаде нов албум-веднага си го дръпнах и знаех точно какво да очаквам.За разлика от Darkthrone (например) тези старци никога не изневериха на стила си и своето светоусещане.А някои хора (като мен, който започнах изобщо да слушам метъл с тях) винаги ще си слушат албумите им.Get back in line – моя фаворит, истинско метализирано буги, ха ха ха.
Е, нема такива изроди, деа…

Borknagar - Universal

Слагам го на това място поради една единствена (сантиментална) причина-участието на един от любимите ми вокали Simen Hestnжs или  I.C.S. Vortex, който изглежда са напъдили от горната black metal супергрупа (по-неведоми за мен причини, с което само са загубили).
Песента My Domain …е личния ми фаворит и с нетърпение очаквам соловия проект на тази личност(който се очаквал скоро..кога – не знам, засега).

Hideous Deformity – Defoulment Of Human Purity

Това за мен е най-приличния death metal албум, който излезе тази година. Непретенциозен вокал, който същевременно звучи както си трябва.На места скучни барабани, за сметка на супер набивките на най-надъхващите моменти.Личен фаворит ми е парчето Deviant Manifestation, което започва с една приятна, кратка закачка на басиста.

Ihsahn - After

Гениалния Император изпраска още един албум с еклектичния си едноименен личен проект тази година.
То джаз елементи ли не щеш, чудеса ли…Всеки път откривам по нещо ново в композициите му, когато си го пускам, а това лично за мен е пример за сложна и стойностна музика (или за напредваща склероза при мен, ха ха ха).

Helloween - Seven Sinners

Тиквите направо ми счупиха главата-не бях слушал нещо толкова добре продуцирано отдавна.
Определено се усещат влияния от добрите им попадения през годините в този 13-ти, надявам се, не фатален студиен диск.
Знаех си, че няма да сбъркам и понякога си припявам зарибяващите им припеви след като съм си ги пускал.

Sodom - In War And Pieces

Цитирам се сам:
„Не мога да се въздържа да не цитирам най-точното описание в едно изречение за новия албум на Sodom.
„Новия SODOM е като плесница, направо размазва всичко живо.“
Aбсолютно съм съгласен, който иска да чуе истински thrash а не нещо друго може съвсем спокойно да си го свали.Няма модерни изгъзици, няма особена промяна в стила им, вокала си е същия стар гад.
Някак обаче ми звучи малко по-добре продуциран от старите неща, не мога да разбера защо?!?!
Всъщност-нормално е…все пак са стара банда.
С тоя нов албум Sodom набиха 11 яки тупаника в мутрите на много банди, които изневериха на стила си и звученето.“

Overkill - Ironbound

Малко са бандите, с които съм израснал и съм си пускал от новите им албуми.
Този албум го слушам няколко пъти, само заради кефа с който съм куфял като тийнейджър на класики им.Албумът всъщност е много приличен и ако някога сте слушали или изобщо си слушате траш – няма да сбъркате ако си го пуснете.Приятен и разнообразен и най-вече направен по-всички правила на изкуството.

Blind Guardian – At the Edge of Time

Тези пичове, Helloween и Judas са единствените хеви банди, които могат да предизвикат все още някакво удоволствие (което не знам на какво се дължи) и настроение в мен, като ги слушам.Адски зареждаща банда а този им албум е просто брилянтен и задължителен, даже някъде бях чел че е записан с истински филхармоничен оркестър.Веднага попадам във фентъзи света на концептуалните им парчета а личния ми фаворит тук – A Voice In The Dark, показва какви завидни умения имат легендарните германци в скоростните бързи резачки.

Aeon - Path of fire

Много приятна група, непредлагаща нещо кой знае колко невероятно, но адски много ми напомнят за Hate Eternal.A това значи, че са класи над тоновете банди в тоя стил, щом се доближават до звученето на Ерик Рутан и бандата му.Определено има хляб в тях а и са доста зарибяващи.

Sinister- Legacy of Ashes

Мислех си, че приятеля ми bassplayer се е объркал нещо, като беше писал някъде, че ставал последния, докато не го чух наистина.Албумът си заслужава, ама не чак толкова.Пичовете нещо се бяха пообъркали последните години, даже няк’ва мацка бяха взели за вокал(която обаче звучеше добре, смея да твърдя).

Demented Heart – Seeds of The Venomous

Като се замисля, не бях слушал индонезийски death метъл(даже метъл от тази държава въобще).
Е, справят се.Въпреки че доста се смях, като им видях снимката някъде-заприличаха ми на…ае да не казвам, да не прозвучи расистко.С изключение на някои наистина дразнещи китарни гимнастики, албума им става, и то доста!!!

Arkaik – Reflections Within Dissonance

Невероятно изпълнение!!!Стабилни рифове и стегнати китари, вокал, който раздира просто-техника и звук!!!

Fleshwrought – Dementia-Dyslexia

За дебют е много добро, макар и прекалено модерно звучащ за слуха ми.
За дебют също така е и доста добре продуциран но някак си много „механичен“ ми идва.
Вокала е много добър, със сериозни възможностти, момчетата също свирят (смея да твърдя) точно.
Ще ги следя, понякога съм в настроение за такава музика.

Fear Factory – Mechanize

Не съм от най-големите фенове на тази банда и определено бях от скептиците, неочакващи нищо особено от новият им албум.Обаче с него те напълно си заслужиха правото да стоят на харда ми ( най-малко).
Още отварящата песен ме зариби да го превъртя няколко пъти за една седмица в колата си.

Cradle of Filth – Darkly Darkly, Venus Aversa

Приятно съм изненадан (мислех си, че никога няма да го напиша за тази група това).
Много пипнат албум, даже оня гном Дани дори вади по-мъжествен глас, като че ли има по екстремни барабани, Ник Баркър налага здраво (макар и еднообразно касите).А клипа е достат добре пипнат.На Forgive Me Father (I Have Sinned) песента имам предвид.
Има някаква мрачна естетика, за по специалните вкусове на феновете на екстремните усещания като мен, да не говорим за концепциите им за Лилит и прочие окултни екстри – радост за мрачноромантичните ни душици.

Atheist - Jupiter

ГолЕма излагация и скука.Невежи опити ( да ме извиняват феновете им) за оригиналност.Т’ва не е стария Atheist, който знам.И въпреки че тогава не бях толкова претенциозен за death метала, който ми блъскаше от колоните-мисля че нямаше да го харесам.

1349 - Demonoir

Е тия пичове държат фронта на black-a  здраво.Бившия барабанист на Satyricon и другите около него не предлагат нещо кой знае какво, но ако на човек му се прислуша приличен, непретенциозен old school, поне аз се сещам за тях.

Darkthrone - Circle The Wagons

Eх, Darkthrone, Darkthrone – де ти black метала???Направо ме хваща яд, като се сетя как се разкарвах преди 12-ина години с техни фланелки и се кефех на яката им и истински зла музика.Меко казано ги боготворях, а сега без капка колебание ги слагам на последно място, само защото са издали 14-тия си албум тази година и все пак още носят името Darkthrone!
 


Ако съм пропуснал нещо и забележите - може да ми драснете някоя критика.



Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bassplayer - А така всеки маниак трябва да си съставя класация
27.12.2010 13:41
Групите трябва да се следят от хората в бранша, които ги слушат, да се критикуват, където е необходимо, да де вижда изходното положение на музикантите и мястото им в настоящия момент. Трудно е да се даде адекватно определение за моментното състояние, защото този , който следни нещата тябва да е на съответното необходимо ниво за целта. Но не е невъзможно. В момента се забелязва едно масово деградиране и копиране на екстремната мзуика, идеи няма. Тук там се забелязва проблясък, но годината като цяло е абсолютно некадърна, а за българските музиканти и екстремна сцена нищо няма да кажа, защото такива НЯМА !!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!
Архив