Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2010 12:11 - Пушачите и непушачите
Автор: 0rth0d0x Категория: Лични дневници   
Прочетен: 20732 Коментари: 39 Гласове:
28

Последна промяна: 29.04.2010 12:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Провокиран от няколко постинга и коментарите под тях, реших да ги обобщя набързо и копирам, вмирисаните на тютюнев дим мои собствени коментари :)
С известна доза огорчение отбелязах как някои блогъри ,които уважавам - остро критикуват и нападат пушачите.
Сигурно всеки от вас е бил свидетел на какви ли не обидни квалификации и сравнения - уместни и не дотам по темата ЗА И ПРОТИВ ЦИГАРИТЕ.
Тук вече се усеща известна доза агресия, особено от страната на непушещите, които пледират за собствените си права на личен избор.
Ще цитирам един интересен за мен човек:

"Парадоксално е, че свободата на действие понякога ражда тирания. Но и най – хуманните идеи могат да се превърнат в ограничение на волята. Например християнството, което е свързано с идеята за любовта към блажения, създава инквизицията. Ето защо свободата е право да правиш всичко, което не накърнява правата и достойнството на другите;  и да не се налага мнение. А може ли да има абсолютна свобода?

...

Но отново има парадокс – това е право на личен избор.  Защото от тук се тръгва в две посоки. Едната  на изпитания и страдания  при отстояване на тази ценност, а другата – на смирение и търпимост, създавайки привидно спокойствие. Такова спокойствие  има роба в галерите, гребящ в зададения такт.
..

Да бъдеш подлец,  да се примириш с наглостта, да приемеш цинизма, и грубостта на по – силните от теб означава да бъдеш роб на страха"

Е, аз не можах да се примиря

Първо визирам постьт на panazea - България като най- големият бардак на Европа .


20. 0rth0d0x - Здравей Панацея
10:13 С квалификацията БАРДАК съм съгласен, само не ми харесва усещането за лека агресия с която коментираш пушачите.
Половината България е табу казваш?
Ако визираш пушачите, боя се че трябва да прекратиш комуникацията си с повече от половината България.
Хубав ден:)

21.
pin777 - Е хайде да го кажа в по-съкратен и ясен вариянт
10:39 За да няма обидени.
Пример:
Аз съм любител на стрелковото оръжие. И харесвам да си стрелям навсякъде. Дали ще е "здравословно" за околните, макар и да си мисля, че се съобразявам с тях ? :D
22.
0rth0d0x - pin777, вие не сте пушач, нали? :)
10:45 pin777 написа: За да няма обидени.
Пример:
Аз съм любител на стрелковото оръжие. И харесвам да си стрелям навсякъде. Дали ще е "здравословно" за околните, макар и да си мисля, че се съобразявам с тях ? :D
Предпочитам любител на стрелковото оръжие да ме застреля, вместо да чета абсурдни сравнения на заклети непушачи относно толерантността на пушачите към околните...

23. pin777 - Като си го прочетох и видях, че няма да е ясно пак..
10:55 Сега никой не казва, че трябва да се забранят навиците и "удоволствията" на всеки. Всеки човек си има собсвен мироглед за живота, живее си така както му харесва. Забраните са тези, които спират това. Но, има едно голямо "НО", и то е в частност тука го сравнявам с пушенето /избора/. Прави се с цел предпазването на околните от така да го наречем , "натрапване", силна дума но образно казано.Един вид останалите трябва да се съобразяват с "избора" на пушача. Защото пушача в затворено помещение пуши и "кара" и останалите да го правят дишайки неговия дим. А това един вид е нарушаване на тяхното право да "изберат".

25. 0rth0d0x - Нима искаш да кажеш, че
11:31 pin777 написа: Сега никой не казва, че трябва да се забранят навиците и "удоволствията" на всеки. Всеки човек си има собсвен мироглед за живота, живее си така както му харесва. Забраните са тези, които спират това. Но, има едно голямо "НО", и то е в частност тука го сравнявам с пушенето /избора/. Прави се с цел предпазването на околните от така да го наречем , "натрапване", силна дума но образно казано.Един вид останалите трябва да се съобразяват с "избора" на пушача. Защото пушача в затворено помещение пуши и "кара" и останалите да го правят дишайки неговия дим. А това един вид е нарушаване на тяхното право да "изберат".
ако непушача наистина не желае да е в компанията на пушач, ще седи насила в такова помещение?
Ето-самата Панацея сподели, че избягва по-всички възможни начини пушачите.
Тя е направила избор за себе си.
Лично аз никога не съм имал желание да търся компанията на непушачи, точно обратното (както споделих в един коментар при Томас).
Именно заради станалите вече пословични (особено последните месеци) техни права и агресията с която обобщават и квалифицират нашите вредни и не толкова навици.

35. 0rth0d0x - Ами аз съм ЗА да се направят заведения за пушачи и непушачи отделно
12:33 pin777 написа: Е сега не усещаш ли, че звучиш малко егоистично ;) На публични места и особено в заведения как да "избягват" ? Ще отидат семейство с децата си на пицария да речем и какво ? Децата да "избягват" "компанията" на "цигарения дим" на чичковците,батковците и какичките щото така ще нарушат избора на пушещите ? Или в сладкарница, в държавно учреждение където се редиш на опашка я за документ или да дадеш пари на държавата и да избягваш...

Но май не ме разбра. както и да е...
:)




Следващия пост е на rpatel - Добре дошли в страната на тютюневия туризъм!


8. 0rth0d0x - Здравейте
10:24
Не можах да разбера, какво общо има пушенето с пиенето и вандалстването?
9.
rpatel - Виждал ли си залет пушач останал без ...
10:41 Виждал ли си залет пушач останал без цигари? 100 пъти предпочитам да си имам работа с пияница, пред това да съм в компанията на човек с никотинов глад. Ако си мислиш, че е по-малко агресивен! А и пиенето и пушенето са пороци. Т.е. България ще има славата на страна, в която всеки може да се отдава на каквито си иска пороци. Един ще пие и ще троши, друг ще пуши където си иска, трети ще взима наркотици. Всеки според желанието и наклоностите! Е, така ли искаме да се прослави страната ни? Като раят за всякакви дегенерати. Като място, в което няма правила! Защото опитай се да се държиш така в Западна Европа. Опитай се да запалиш цигара на забранено място и да си хвърлиш фаса най-демонстративно на улицата! Такава глоба ще ти наложат, че свят ще ти се извие! А тука...не фаса, а цяла кофа с боклук да изхвърлиш през прозореца, пак никой нищо няма да ти каже! Т.е. правилата и забраните са си само на хартия, а иначе... кой каквото му е кеф! Пълна свобода! Ако ще да пуши на детската площадка и да си хвърля фасовете в пясъчника, ако ще да се напие като свиня, и с извинение, да уринира по улицата... изобщо рай! Е, в такава ли държава искаш да живееш? Лично аз съм много против пушенето, но ако някой иска да пуши негов си проблем... стига да го прави далеч от мен и само на разрешено за това място! Ама да седна в парка на детската площадка и да гледам как разни майки (!!!) най-нагло пушат около децата си и си хвърлят фасовете наоколо... и изобщо не се впечатляват! Това не е ли вандалщина?
10.
0rth0d0x - Твърдя че съм заклет пушач
10:51 rpatel написа: Виждал ли си залет пушач останал без цигари? 100 пъти предпочитам да си имам работа с пияница, пред това да съм в компанията на човек с никотинов глад. Ако си мислиш, че е по-малко агресивен! А и пиенето и пушенето са пороци. Т.е. България ще има славата на страна, в която всеки може да се отдава на каквито си иска пороци. Един ще пие и ще троши, друг ще пуши където си иска, трети ще взима наркотици. Всеки според желанието и наклоностите! Е, така ли искаме да се прослави страната ни? Като раят за всякакви дегенерати. Като място, в което няма правила! Защото опитай се да се държиш така в Западна Европа. Опитай се да запалиш цигара на забранено място и да си хвърлиш фаса най-демонстративно на улицата! Такава глоба ще ти наложат, че свят ще ти се извие! А тука...не фаса, а цяла кофа с боклук да изхвърлиш през прозореца, пак никой нищо няма да ти каже! Т.е. правилата и забраните са си само на хартия, а иначе... кой каквото му е кеф! Пълна свобода! Ако ще да пуши на детската площадка и да си хвърля фасовете в пясъчника, ако ще да се напие като свиня, и с извинение, да уринира по улицата... изобщо рай! Е, в такава ли държава искаш да живееш? Лично аз съм много против пушенето, но ако някой иска да пуши негов си проблем... стига да го прави далеч от мен и само на разрешено за това място! Ама да седна в парка на детската площадка и да гледам как разни майки (!!!) най-нагло пушат около децата си и си хвърлят фасовете наоколо... и изобщо не се впечатляват! Това не е ли вандалщина?
Преди 31-ви декември пушех по две кутии цигари.
От тогава в продължение на три месеца до преди април месец не сложих цигара в устата си (поредния опит да ги откажа, неуспешен за съжаление).
Никотиновия глад беше доста неприятен но никой от околните ми не усети пряко това, отрази се съвсем леко може би на концентрацията ми в началото.Бях леко разсеян първите две-три седмици но свикнах и отшумя и това.
Сега рядко стигам до половин кутия на ден и се чувствам далеч по-комфортно.

11.
0rth0d0x - Продължение на горния ми коментар:
10:53 Но да стигна до агресия , сравнима с натаралянкан до козирката малоумник никога не се е случвало през този период.Нито пък тремор на крайниците.
Всичко това, смея да твърдя са преувеличения на хора, които не са пушили през живота си по няколко цигари на ден, за да могат да правят сравнения подкрепени с някакъв личен опит.


12. rpatel - Поздравления! Явно си, човек който ...
10:56 Поздравления! Явно си, човек който си владее нервите, обаче помня какво чудо беше когато майка ми опита, за съжаление неуспешно, да откаже цигарите... ох! Да ти кажа, в един момент предпочитах да почне да пуши отново! Само и само да не ни избие! Никога не бях я виждала толкова кисела и нервна! И понеже и по принцип майка ми си е с доста горещ характер, нещата направо бяха страшни!
13. 0rth0d0x - не, не твърдя такова нещо
11:46
едва ли обикновен, нормален човек ще постъпи толкова агресивно заради една нужда от не особена жизнена важност или която поне не замъглява разсъдъка подобно на алкохола например.
Хубав ден!


И последно -  thomas и  Някои недостатъчно известни факти за пушенето...


64. 0rth0d0x - Здравейте.
10:39 Първо искам да ви поздравя за интересната статистика.
Само че, не мога да проумея квалификациите, които давате на пушачите, като:
"...не мога да кажа, че аз страдам от това, че някой се самоубива по бавен и мъчителен начин - щом го прави, значи е тъп, и следователно загубата му няма да е критична за човечеството."
или сравненията с пияните шофьори?!?!?
Да, цигарите и по-точно никотина (водещ се лек наркотик) наистина водят до пристрастяване но не мога да се съглася че е показател за коефициента на интелигентност на един човек именно поради факта, че голям процент от най-добрите професионалисти (независимо в коя сфера) които познавам са пушачи.
И последно - лично мнение впрочем, като пушач никога не съм искал насила да натрапвам компанията си в заведение или не на непушачи. Дори напротив - познатите ми непушачи предпочитат моята и на приятелите ми пушачи компания вместо да се отделят в сепарето на непушещите.
Хубав ден без отрови във въздуха Ви желая...


  65. thomas - @orthodox
11:06 Да почна от края... Е точно там е проблема - че вие, пушачите, винаги успявате да кажете "ако искаш да си при мен, ще трябва да се съобразиш със зависимостта ми и да се тровиш (или просто УСМЪРДЯВАШ, което за мен е също толкова противно) заедно с мен". Точно затова е необходима тоталната забрана, защото вие никога не можете да седнете в сепарето на непушачите. Да, аз ви разбирам, то не е въпрос на избор - вие просто сте жертви на наркотика. Но точно затова и подобно поведение трябва да бъде забранено чрез закон и санкционирано. Защото то си е лека форма на убийство, нали така?

А сега към началото...

Човек не е нужно да е тъп във всяка една област. Но щом е готов да си причини страдания, нелечими болести и мъчителна смърт, това не го ли прави тъп?! Наркоманите не са ли тъпи!? Ти си отговори...

А за сравненията с пияните шофьори - къде е разликата? Ако ти ме караш да седя на място за пушачи, за да си говорим, освен че това е простотия, сравнима с това да пърдиш през цялото време на масата, ти ми причиняваш и истинско зло, което един ден може да се окаже, че е било точно онова, което ще ме убие. То и не всеки пиян шофьор убива човек, нали така? Но дори и само защото има малък шанс това да се случи, подобно поведение е забранено със закон и жестоко санкционирано.

66. 0rth0d0x - @thomas
11:25 Аз НЕ желая да сядам при непушачите, нито искам да карам насила който и да е да сяда при мен именно защото е право на ЛИЧЕН избор.И колкото и грозно да звучи (с едно-две изключения) предпочитам да не се виждам с познатите си непушачи И за да не ги "убивам" И защото НЕ ЖЕЛАЯ да слушам мрънкането за пословичните им "права" за личен избор, които често забравят търсейки компанията (моята или на друг пушач).
Не мисля отново, че асоциацията с пияните шофьори е уместна, защото най-малкото никой не желае да се вози при такъв или да се метне пред гумите му и всеки гледа да увеличи дистанцията до движещ се странно автомобил на уличното платно.
И да се върна в началото - да, ние винаги успяваме да кажем "ако искаш да си при мен, ще трябва да се съобразиш със зависимостта ми и да се тровиш заедно с мен" но топката тук вече е в ръцете на непушача.
Трябва да го изгоня с шутове ли?

67. thomas - @orthodox
11:29 Просто от днес нататък мисли за себе си като за ПИЯН ШОФЬОР :-)
69. 0rth0d0x - @thomas
11:34 thomas написа: Просто от днес нататък мисли за себе си като за ПИЯН ШОФЬОР :-)
за съжаление ще ми бъде трудно да приема такава мисъл за себе си, поради простия факт, че пия изключително рядко :)
Особено откакто съм шофьор :)
Хубав ден!


Тагове:   Непушачите,


Гласувай:
30



1. swan16 - Хубаво е да има толерантност, но ще ...
29.04.2010 12:43
Хубаво е да има толерантност, но ще дам следния пример и аз: Аз съм непушач. Бивш пушач и затова толернтна към това съсловие. Началничката ми е доста сериозен пушач и когато ми се налага да работя с нея в една стая не се съобразява с мен и пуши постоянно въпреки всякакви забрани за пушене по стаите. Аз съм с белодробно заболяване и мигрени и пушенето и доста ме затормозява. Тя от своя страна обаче не иска да отваря прозореца защото и е студено. Та в тази ситуация аз съм толерантна защото дори не и правя забелжка, а тя не е защотото изобщо не се съобразява. Аз нямам избора да се махна защото съм на работа и тази работа трябва да се свърши. Та какъв е изхода в тази ситуация?
цитирай
2. streetsmart - swan - в една нормална държава изходът е да се оплачеш в "Човешки ресурси"
29.04.2010 13:12
Стига фирмата ви да има такъв отдел, разбира се. И те ще са длъжни, независимо от личното си отношение по въпроса, да я санкционират. У нас обаче нещата много зависят точно от личното отношение на HR-ите. И ако и те са пушачи, както примерно при нас, надежда за горкия непушач няма. Е, аз съм късметлия, че шефът ми е непушач, и то от агресивния тип, та и аз успявам да се прибера неусмърдяна.
цитирай
3. gothic - Гарантирам, че който и да е непушач ...
29.04.2010 13:28
Гарантирам, че който и да е непушач би могъл да прекара в моята компания цял ден, без да се почувства и за секунда дискомфортно. Дали той обаче би могъл да ми гарантира същото? Защото, око запаля под открито небе и той ми започне мантрите присъщи на агресивните непушачи просто ще има много здраве. Толерантност за толерантност. Това е!
цитирай
4. rpatel - Както и преди казах нямам нищо пр...
29.04.2010 13:29
Както и преди казах нямам нищо против хората да си пушат, но да се съобразяват малко и с нас, които не пушим. Защото просто има ситуации, в които няма как да избягаш от гадния дим. Когато напримар шефът ти пуши по време на среща или когато ми се наложи да ида в някоя институция и чиновничката срещу мен пуши, какво да направя? Да напусна работа? Или да се откажа да си свърша работата или да чакам на друга опашка 2 часа, с надеждата, че колежката и не пуши? Не е решение на проблема, нали? Но най-големият ми кошмар беше когато в университета по време на един тежък писмен изпит преподавателя разреши да се пуши!!! Имате ли представа какво прежевяхме хората, които не пушим? В продължение на няколко часа бяхме подложени на двоен стрес. От една страна изпитът, от друга страна да се намираш в затворено пространство с над 100 човека, които пушат! Е, това толерантност ли е според вас? Какво можех да направя аз? Да предам празен лист и да изляза и да си проваля сесията заради това?! Ето за това пиша. Защото професорът беше заклет пушач и дори и през ум не му мина, че в курса има хора, които не пушат! А имаше и бременни колежки и колега с асма... и после ще говорите, че винаги имаме право на избор. Проблемът е, че не винаги имаме. И за това дори не настояваме, а просто молим да се съобразявате и с нас или най-малкото да попитате преди да запалите. Никога няма да откажа, но ще оценя факта, че питате!
цитирай
5. panazea - ОРТОДОКС , СТРАХОТНО СИ ГО НАПИСАЛ!
29.04.2010 13:34
УВЕРЯВАМ ТЕ , ЧЕ С ВЪЗПИТАНИ ХОРА НЯМАМ ПРОБЛЕМИ! УВЕРЯВАМ ТЕ , ЧЕ СЪМ ОГРАНИЧИЛА РАЗХОДКИТЕ СИ ДО ПЛАНИНИТЕ , ЩОТО МИ ХАРЕСВА! АЗ БЯГАМ!
Това , което съм написала в постинга е факт! Децата ми бяха системно опушвани на обществени места! И няма сладкарница , където да ги заведа! Оставам на теб , да намериш изход! Вече се отказах и от шкембето чорба , щото то върви с пушек!
цитирай
6. tutankhamon661 - Гласувам ТВЪРДО "за" ...
29.04.2010 13:40
Гласувам ТВЪРДО "за" цигарите. Да се забраняват е най-чиста форма на ТИРАНИЯ И НАРУШАВАНЕ НА ЧОВЕШКИТЕ ПРАВА.
Разбирам непушачите, но и те са ДЛЪЖНИ да разберат нас.
Ако има заведения за едните и другите, проблемът ще бъде разрешен до голяма степен. Просто всеки избира къде да влезе. Но трябва да има възможност за ИЗБОР. Всичко друго е тоталитаризъм.
Не виждам защо непушачите трябва да имат повече права. По-специални ли са от нас? Аз не мисля така.
цитирай
7. swan16 - tutankhamon661, тук не говорим за ...
29.04.2010 13:47
tutankhamon661, тук не говорим за забрана и тарания, а за елементарна толерантност и от двете страни. Иначе просто се губи диалога. И двете страни са прави всяка за себе си. Просто е хубаво да се намери златната среда. И да, съгласна съм с panazea, че няма една сладкарница в която да не се пуши, а децата си къде да ги водим? Всяко нещо трябва да има граница. Мъжът до мен също е пушач, но не пуши в колата когато е с мен защото знае, че ми става лошо. Ето за такава толерантност говоря. Аз нямам против той да пуши по принци, той се съобразява с това къде да пуши. И ето я златната среда между нас. Мирно, тихо и кротко.
цитирай
8. sestra - Не пуша
29.04.2010 13:52
и също смятам, че всичко е до възпитание. Толерантността се случва само, ако в детството са ви напомняли, че не може да правите всичко, което ви се прииска когато сами решите. Става дума за отделни ситуации, в които само това има значение. А и вентилацията...
цитирай
9. 0rth0d0x - :)
29.04.2010 13:57
swan16 - това е не особено честен случай на злоупотреба със служебно положени според мен.Но напълно те подкрепям - аз винаги съм се съобразявал например.

streetsmart - вие сте истинска късметлийка :)

gothic - взе ми думите от устата, брат!

rpatel - прави ми впечатление, че сте се сблъскала с особено сериозни случаи на нагли пушачи.Лично аз като пушач съм правил забележка на други такива, които не се съобразяват.Според местоположението естествено.

panazea - напълно подкрепям и твоята позиция.Аз съм ЗА толерантност от двете страни и ЗА заведения за непушачи и пушачи.За съжаление има доста нетолерантни личности и от двата лагера.

tutankhamon661 - Абсолютно!
Диалогът придружен с взаимно толериране в умерени граници естествено е най-важен, особено придружен с разбиране и от двете страни.
цитирай
10. 0rth0d0x - хахаха
29.04.2010 13:58
sestra написа:
и също смятам, че всичко е до възпитание. Толерантността се случва само, ако в детството са ви напомняли, че не може да правите всичко, което ви се прииска когато сами решите. Става дума за отделни ситуации, в които само това има значение. А и вентилацията...

Завършека на коментара ти ме разведри:
"А и вентилацията... " :)
Благодаря ти...
цитирай
11. damnation - Не мога да коментирам другите два ...
29.04.2010 14:01
Не мога да коментирам другите два постинга, ама наистина ли излиянията на Томи Тъпото те жегнаха ?
Мани го, дребно застаряващо човече с мания за величие, нещо като Волен, ама с по-малко мозък :)
ПРосто е. Непушачите, които цитираш, не искат да има равновесие, да има места и за едните и з адругите. Те искат всичко за себе си, и се чудят от кое отвърстие да изкарат спекулативни факти в подкрепа на теориите си. По едно време им бях в опозиция, ама е безмислено, за да комуникираш, трябва да има кой да те чуе.
цитирай
12. 0rth0d0x - жегват ме всички подобни излияния, брат, защото са ми омръзнали.
29.04.2010 14:03
damnation написа:
Не мога да коментирам другите два постинга, ама наистина ли излиянията на Томи Тъпото те жегнаха ?
Мани го, дребно застаряващо човече с мания за величие, нещо като Волен, ама с по-малко мозък :)
ПРосто е. Непушачите, които цитираш, не искат да има равновесие, да има места и за едните и з адругите. Те искат всичко за себе си, и се чудят от кое отвърстие да изкарат спекулативни факти в подкрепа на теориите си. По едно време им бях в опозиция, ама е безмислено, за да комуникираш, трябва да има кой да те чуе.

Смея да твърдя, че като пушач винаги съм се опитвал да се съобразявам с околните а чета някакви абсурдни квалификации.
Както и да е - отивам да пафна една :)
цитирай
13. tutankhamon661 - swan16
29.04.2010 14:05
Аз говоря за същото. Съгласен съм, че трябва да има заведения за непушачи, но да има и такива за пушачи. При това положение всички би трябвало да са доволни. Накъде повече взаимна толерантност?
Нали не намекваш, че във всички заведения трябва да се забранят цигарите? Защото това би било АБСОЛЮТЕН ДЕСПОТИЗЪМ и изобщо не виждам къде тук е толерантността на непушачите.
цитирай
14. swan16 - tutankhamon661, Говорех, че на ...
29.04.2010 14:16
tutankhamon661, Говорех, че на места като сладкарници посещавани от малки деца не трябва да се пуши, а не във всички заведения. Веднага ще дам пример с първата сладкарница Лучано на бул. Гоце Делчев. Аз живея точно зад нея и откакто е построена, а това е 92 година там се пуши и то яко, но даже няма тоалетна. Ето за това говоря. А иначе нека си има заведения и за пушачи и за непушачи и всеки да може да направи свободния си избор къде да отиде. Но съгласи се, че няма да ти е много приятно някой да дими в лицето на детето ти докато то сладко си хапва пастичката.
цитирай
15. lado - Здравейте, компанията. Къде без ...
29.04.2010 14:25
Здравейте, компанията. Къде без мене?
Сега - на мене ми е доста сложно - не разбирам пушачите на тютюн, а на ганджа - да.
Не пуша и едното ,и другото. Опитал съм и от двете по една трета цигара - марихуаната трябва да се разреши :))).
В такъв случай ,обаче, нямам право да ощетявам тютюнджиите, нали!?
А какво да кажем за алкохола?
До 50-100 грама си е полезен - доказано.
Дозата прави субстанцията лекарство или отрова. Мярката не бива да се губи.
А ако се въвеждат правила - трябва да ги спазваме. Друг е въпросът кое лоби надвива в момента - значи следващите мераклии за нашия глас трябва да ни чувстват близо до задника си, а не да мислят да ни таковат във въздуха!
Поздрави!

цитирай
16. tutankhamon661 - swan16
29.04.2010 14:27
Е, мисля, че се разбрахме. Явно все пак сме на едно мнение.
"Лучано" на бул. "Гоце Делчев" не се ли води в "Белите брези"? Винаги съм се чудел колко ли блогъри живеят близо до мен. Ето, че ти си една от тях.
цитирай
17. swan16 - tutankhamon661, Именно Бели бр...
29.04.2010 14:32
tutankhamon661 , Именно Бели брези. До сега не съм знаела, че имам съседи блогъри. Но поне добре знаеш точно за каква катринка в това същото Лучано говоря.
цитирай
18. rpatel - Ох! Май някой не е разбрал написа...
29.04.2010 14:39
Ох! Май някой не е разбрал написаното от мен. Не съм казала, че съм ЗА пълната забране, пределно ми е ясно, че няма как да стане. Просто МОЛЯ хората, които пушат да проявават малко уважение и към нас, които не пушим. Ще дам пример, че това е възможно. Живят в чужбина, в студентско общежитие. Съвсем нормално част от хората пушеха. Но въпросът беше решен много просто. На всеки етаж си имаше стаи за пушене и всеки, които имаше желание отиваше там. Така не пречеше нито на съквартирантите си непушачи, нито на останалите, защото пушенето беше напълно забранено в останалите помещения. И всички дори и българите се съобразяваха със забраната! Как един път никой не си позволи да запали цигара с общата кухня или в залага за учене! И нямаше конфликти! Защо и тук да не е така? Защо и тук да няма ясни правила къде може и къде не. И всеки да си знае, че извън съответните места няма право да пуши. Защото съгласете се, неприятно е. Отиваш на сладкарница и вътре лисичарник! Или пък цялата детска площадка е осеяна с фасове? Това не е ли меко казано отвратително? Само за това говоря! Иначе щом ви се пуши, пушете си. Стига да не нарушавате моето право да живея без цигарен дим. Защото точно както вие доброволно сте избрали да пушите, по същия начин аз доброволна съм избрала да не го правя! Т.е. и вие и аз имаме еднакво право да живеем по начина, който сме си избрали.
цитирай
19. cefulesteven - Най-си обичам хорица като един д...
29.04.2010 15:53
Най-си обичам хорица като един дядка, който преди години, докато продавах вестници, въртеше се, изчиташе всички вестници на аванта и ме гледаше зорко да не би да запаля, а ако му писнеше преди мен, започваше да ми обяснява колко яйца е можело да си купя за парите с които съм си купил пакета цигари.

Явно не му пречеше дима, а му трябваше да мърмори. То, ако не е за цигарите за друго ще е. Уверил съм се, че както има латентни шизофреници и алкохолици/като мен например/ си има и латентни пушачи - хора, които адски се дразнят на пушачите, защото просто са си наумили, че не са пушачи и това ги прави раздразнителни към взелите различния избор. Нищо против техният, но да го осъзнаят и тогава ще са доволни и щастливи от волята си, а човек с подобна воля е толерантен към проявите на друга.
цитирай
20. 0rth0d0x - Благодаря ти, Маестро!
29.04.2010 15:56
cefulesteven написа:
Най-си обичам хорица като един дядка, който преди години, докато продавах вестници, въртеше се, изчиташе всички вестници на аванта и ме гледаше зорко да не би да запаля, а ако му писнеше преди мен, започваше да ми обяснява колко яйца е можело да си купя за парите с които съм си купил пакета цигари.

Явно не му пречеше дима, а му трябваше да мърмори. То, ако не е за цигарите за друго ще е. Уверил съм се, че както има латентни шизофреници и алкохолици/като мен например/ си има и латентни пушачи - хора, които адски се дразнят на пушачите, защото просто са си наумили, че не са пушачи и това ги прави раздразнителни към взелите различния избор. Нищо против техният, но да го осъзнаят и тогава ще са доволни и щастливи от волята си, а човек с подобна воля е толерантен към проявите на друга.

цитирай
21. sparhawk - аз съм непушач
29.04.2010 16:05
но съм напълно съгласен с Вашия пост. Пушачите имат право да пушат и на мен не ми пречат. И без туй на повечето места където могат да пречат, влакове, училища, градски транспорт, е забранено. Непушачите просто са станали дребнави.
цитирай
22. анонимен - Леле
29.04.2010 16:13
За едно и си много прав- много приятели блогъри ще се изпокарат по този въпрос.
Аз съм бивш пушач,пушил съм две години. Не ми пречат много пушачите, стига да не е затворено помещение и след това целия да воня на цигари- това ме дразни. Иначе не бих се развикал на човек който пуши и да вдигам спорове
цитирай
23. demonwind - В сърцето на Европа,
29.04.2010 17:09
в една от сградите, където се измислят тези наредби, всяка вече след работно време (когато остават дежурните) смърди по коридорите и тоалетните на цигари (при все, че има обособено място за пушене, а по етажите последното е строго забранено). Познайте кои пушат? Германците! Те, които се водят за най-диспицлинираните нации в света!
Така че братя, не сме сами (аз съм пишман пушач, по една на ден, и то не всеки ден, обаче седна ли да пия, особено на фона на хубава музика като Brujeria, Napalm Death или нещо подобно, две кутии не ми мърдат с един коктейл Снежанка и седемте джуджета - бутилка водка и седем бири).
А по пътищата съм виждал в очите си какво става, когато на централен булевард полицията прави хайка за пияни шофьори (след работно време, не посред нощ) - по малките улички не можеш да се разминеш - в сърцето на Европа всеки втори водач кара с поне 1,2 - 2,2 промила след работно време. И знаете ли кои са едни от най-примерните в това отношение? Ние, българите!
Така че тези, дето ни комплексират, че сме измет, изпълзяла от коптор, да си бръкнат отзад и да свирнат Интернационала! Заради такива като тях на Запад ни мислят за изклесяци, обаче такива като мен бързо им дават да разберат, че когато българин им говори, се действа на принципа "Ке те прашам нещо, ама сакам отговора да е "да" - инак двайсе сантим по-къс ке те сторам!". Стават меки като памуче и бързо забравят предразсъдъците си. Разбира се, задължителното условие е да се държим човешки помежду си! ;)))
цитирай
24. malkiatprintz - Лошото е, че често пъти се говори за ...
29.04.2010 18:19
Лошото е, че често пъти се говори за толерантност само в контекста на пълната забрана. Може да се пуши, но не и на обществени места, включително тротоарите (някой се беше възмутил другаде, че като вървел по тротоара или чакал транспорт наспирката, димът му пречел) и парковете (все ще се намери някой, дето да седне на твоята пейка и да запали). А вкъщи може ли да се пуши, или не, понеже като се отвори да се проветри, димът от помещението може да пречи на съседа, който в това време на своя собствен балкон диша чист въздух с пълни гърди? Да, преувеличавам, но има и немалко такива мнения.

На същия принцип аз пък мога да съм за пълната и тотална забрана на транспорта във всяка негова технологична форма. Пълно е с непушачи, които изобщо не се замислят, че всеки ден тровят въздуха, като отиват на работа с кола, не им пука изобщо, че като ползват трамвай, електричеството за него е произведено в ТЕЦ или АЕЦ, които също замърсяват и въздуха, и природата, или че за производството на колелото, което карат, един завод е бълвал облаци дим, който дишам. Затова ще протестирам срещу използването на всякакъв машинен транспорт. В крайна сметка хилядолетия светът е съществувал само чрез животинска тяга.

И съм за тотална забрана на алкохола. В крайна сметка убити от хора, които са пили има, но няма убити от хора, които са пушили.

:)
цитирай
25. dorichela - о мон дьо. . вечната тема. . . . :) да ...
29.04.2010 18:33
о мон дьо.. вечната тема.... :) да има заведения за пушачи и непушачи и това е!!! който не пуши да си ходи там, където не се пуши, който пуши - в другите.. За сладкарниците съм съгласна, че ен трябва да се пуши, все пак там преобладават деца, майки /които често сами пушат около децата си, ама хайде/. Мир и спокойствие.. ама ако си пушпа навън, седнала на някоя пейка и си пия кафето никой не може да ми каже копче. Както и не може да отидеш на кръчма и да очакваш да миришеш на цветя и рози после. Който иска, да отиде в изискан ресторант, който има зали за непушачи и .. приятна вечеря :)
И хич не го сравнявайте с алкохола.. И двете са зависимости, но действат доста различно :)
Сега, ако съм на гости на непушач,естествено, че няма да му одимя къщата. Но ако той е на гости у нас, ще се съобрази и с другите.. Това е :)
цитирай
26. basst - Хм. . . Бейби, как с хората, с които се ...
29.04.2010 22:41
Хм...Бейби, как с хората, с които се разбирам най-добре тук - са заклети пушачи? Човек да ви откъсне и двете уши, калпазани такива!!!! Може ли да сте толкова готини, а такива .... пушльовци :))))
Много се забавлявах с коментарите тук и най-много се изкефих на коментара на pin777 - "Аз съм любител на стрелковото оръжие. И харесвам да си стрелям навсякъде. Дали ще е 'здравословно' за околните, макар и да си мисля, че се съобразявам с тях ? :D" :)))
Аз, като непушач, напълно го/я подкрепям и се присъединявам към това!!! Ние ще си посреляме, вие си попушете около нас...ако ви стиска :Р
цитирай
27. pin777 - Го, го ;)
30.04.2010 10:26
Го ли казах, имах предвид Глок ;)
цитирай
28. 0rth0d0x - Явно имаш наистина добър вкус към стрелковото оръжие :)
30.04.2010 10:29
pin777 написа:
Го ли казах, имах предвид Глок ;)


макар че, лично аз предпочитам Smith & Wesson Model 500 от старата школа - прави дупка като от мотика където уцели :)
цитирай
29. pin777 - Ако говорим за любимо
30.04.2010 10:38
Beretta 92f, но не съм стрелял с такова още. Иначе магнум .357 не е лош.
цитирай
30. 0rth0d0x - И аз не съм, но съм чувал добри отзиви
30.04.2010 10:49
pin777 написа:
Beretta 92f, но не съм стрелял с такова още. Иначе магнум .357 не е лош.

преди няколко години с удоволствие се забавлявах цял следобед с един "елегантен" Стечкин с 20-ина 9 милиметрови парчета в пълнителя и една нещастна стара дървена врата.
Точно като старита каубойски филми, където куршумите не свършват и не свършват :)
цитирай
31. henzelski - Приятелю 0rth0d0x,
30.04.2010 11:21
ако трябва да има отделни заведения за пушачи и непушачи, то тези за непушачите / ако изобщо има такива / ще се броят на пръсти! Просто защото пушещите клиенти са в пъти повече от непушещите... С други думи, няма такова нещо като равноправие!
цитирай
32. sisithebest - Моето мнение!
30.04.2010 11:28
Нямам нищо напротив избора на пушачите да си се тровят. Колкото и където искат! Стига и те да не нарушават МОЯ избор да не пуша! След като те не са толкова толерантни и ме тровят без мое желание защо и аз трябва да съм толерантна с тях?? Нямам никакво желание да дишам дима на цигари навсякъде... да ми се умирисва косата и дрехите на тютюн и пушек! Нямам желание и да настъпвам навсякъде фасове. Не искам да седна на някоя поляна и да се оцапам от някой фас. Да, ще кажете, че кучетата цапали, хората пускат хартийки... НЕ СЕ ОПРАВДАВАЙТЕ. Много е лесно ако не искаш да направиш нещо, да започнеш да си намираш оправдания.

Просто нека има толерантност! Уважавайте моето решение и аз ще уважавам и вашето. Просто трябва да има взаимност и това е. Не е толкова трудно. Проблема е, че като го кажеш на пушач и веднага скача срещу теб.. .ууу, ааа, права.... еми и аз имам права и аз искам нещо. Връзката пушач-непушач е като връзката между влюбени. За да просъществува двойката в хармония трябва да има толерантност и да се правят жертви!
цитирай
33. veskoiv - Аз като бивш страстен пушач и сег...
30.04.2010 12:05
Аз като бивш страстен пушач и сегашен непушач не мога да разбера за какво изобщо трябва да се дискутира и да се спори.

Факт е, че пушачите не са толерантни и постоянно димят на главите на други хора. Аз също го правех и си ми беше кеф да си пафкам цигарки....

Сега обаче съм от другата страна и ми е много тъпо, че цяла зима не ходя на кръчма защото вътре не може да се диша. Лятото навън бива. И с типичната за българина примиреност се нагаждам и не протестирам.

Факт е, че да си пасивен пушач е много вредно!
Факт е, че често сме принудени да сме пасивни пушачи!
Сега в офиса шева ми пуши като комин и аз се чудя за какво отказах цигарите, като така или иначе се тровя ежедневно. Ако някой ми каже, че това е редно...

Факт е, че повечето хора, които редовно посещават питейни заведения са пушачи (и затова там трябва да може да се пуши, но и да има добра аспирация).
На други обществени места трябва да е забранено, но да има място, където човек може да дръпне една цигарка.

А за детските заведения да не говорим. Там ония мами като захапали цигарите и децата играят в мъглата... Е това не мога да го приема!
цитирай
34. 0rth0d0x - Приятелю henzelski - аз съм твърдо ЗА отделните заведения.
30.04.2010 12:22
писнало ми е да ми мрънкат на главата, че съм пречел на някой си.Винаги съм се съобразявал в компания на непушачи и дори съм избягвал такива, колкото и дискриминационно да звучи.
Не мога да разбера защо хем се бутат при нас, хем протестират?!?!!?

sisithebest - въобще не се оправдавам, просто не искам никой да ми държи сметка, след като (поне за себе си твърдя) съм достатъчно толерантен смея да кажа с непушачите около мен.И да, това за фаса на поляната може да го направи само идиот.Никога не бих си позволил.Впрочем една женица от нашия блок редовно си хвърля плика с боклук през прозореца, (рови по пощите на хората и прочие) като в един момент ми направи забележка че пуша и да съм внимавал къде ще си хвърля фаса защото ТЯ МЕТЕ ВХОДА понякога :))).И да, тя нито пие, нито пуши.Няма да коментирам мнението си за такива, но щом ще посочваме крайностите и при двата лагера...ето:)

veskoiv - когато отворят заведенията за непушачи, няма да ви е тъпо.

цитирай
35. ckarlet - Аз съм непушач, но нямам нищо против ...
30.04.2010 13:24
Аз съм непушач, но нямам нищо против пушачите...
Всичко е до личен избор!
цитирай
36. henzelski - Скарлет,
30.04.2010 15:38
аз пък съм пушач, но нямам нищо против теб...;)))
цитирай
37. gothic - За стрелба ли се отвори дума? И за ...
30.04.2010 22:05
За стрелба ли се отвори дума? И за цигарите ли ще пуцаме бе, мама му стара? Как викаше Брус Уилис в един филм - "Имаме два варианта - или всички да оставим пищовите, или всички да започнем да стреляме." А да ги оставим, а? Иначе за оръжия - Хеклер-Кох, Берета 92, Колт Пийсмейкър и колкото и да ви се струва странно: на близка дистанция - ТТ! Форевър :))))
цитирай
38. basst - Готик! Седи мирен! Ти си от отстр...
01.05.2010 22:45
Готик! Седи мирен! Ти си от отстреляната страна - пушиш..:Р
Аз предлагам да минем направо на изтребители....Миг-16, F-16, F-18....
По-бързо става, а и пораженията са по-големи ;)
цитирай
39. tit - :))))
03.05.2010 00:41
Венсеремос!!!:)
Всичко се свежда до тезата "Плащай и не пискай, щот' си виновен!"
Мислиш ли, че някой наистина вярва, дето пушачите ще намалеят, ако им забранят пушенето на обществени места или направят кутията да струва колкото средна провинциална надница?
Няма смисъл да се караме заради един PR на управляващите!
ЗДРАСТИ! прочее!:)) Стархотен постинг!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

Спечели и ти от своя блог!
Архив